Jak vás odškodnit?

Rozhodli jste se proletět s některými aeroliniemi eurounijních zemí, Norska, Švýcarska nebo Islandu? Rozhodli jste se, že se proletíte jakýmikoliv aeroliniemi provozujícími lety na právě zmíněném území nebo těmi, kdo odsud odlétají někam mimo tento vymezený prostor?

letiště

Proč by ne? Máte na to právo. A navíc máte právo na náležité odškodné, pokud se vámi zvolené aerolinie svým vlastním zaviněním dostanou do situace, kdy zpoždění vašeho letu přesáhne limit definovaný regulací EC 261/2004. Jsou-li na vině takovému zpoždění dopravci, vyplývá jim z oné regulace povinnost odškodnit pasažéry úměrně době zpoždění v cílové destinaci a délce celé trasy letu. Tedy musí člověka podle potřeby občerstvovat během neplánovaného čekání na letišti, musí ho při čekání během nočních hodin dovézt do hotelu, ubytovat na vlastní náklady, a pak ho odvézt zpět na letiště a posadit do nejbližšího dostupného alternativního spoje do cílové destinace; a také mu musí zaplatit odškodné dosahující u nejdelších letů až šest set eur.

Ovšem pozor! Pokud je onoho zpoždění dosaženo kvůli špatnému počasí, přírodní katastrofě, bezpečnostní situaci, stávce nějaké třetí strany nebo omezení letového provozu, jež jsou leteckými společnostmi neovlivnitelné, nárok na zmíněné finanční odškodnění zaniká.
A naopak kvůli tomu vznikají potíže. Protože se aeroliniím zcela logicky nechce tratit, a proto se v nejednom případě začnou na ony na nich nezávislé problémy vymlouvat nebo jednoduše zarputile mlčí, doufaje, že poškození pasažéři nakonec snahu o odškodnění vzdají. Protože kdo normální má dost zkušeností, času a sil, aby se vláčel po soudech, že? Navíc s nejistým výsledkem.

letištní plocha

A tak je jenom dobře, že je tu pomoc jménem https://claimcloud.cz/cs/rights/delayed/. Tedy právníci, kteří umí prověřit pravý stav věcí, vyznají se v soudních síních a tudíž těm cestujícím, kteří se na ně obrátí a jsou v právu, odškodné vymohou. A na rozdíl od aerolinií mají tolik slušnosti, že si vezmou provizi teprve ve chvíli, kdy jsou nároky jejich klientů uspokojeny.
Což u leteckých společností pravidlem nebývá.